Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the lazy-loading-responsive-images domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6121

Deprecated: Required parameter $walker follows optional parameter $depth in /wp-content/plugins/ubermenu/includes/menuitems/UberMenuItem.class.php on line 53

Deprecated: Required parameter $ref_id follows optional parameter $title in /wp-content/plugins/ubermenu/includes/menuitems/UberMenu_dummy_item.class.php on line 23

Deprecated: Required parameter $args follows optional parameter $depth in /wp-content/plugins/ubermenu/includes/UberMenuWalker.class.php on line 64

Deprecated: Required parameter $output follows optional parameter $depth in /wp-content/plugins/ubermenu/includes/UberMenuWalker.class.php on line 64

Deprecated: Required parameter $string_match follows optional parameter $paths in /wp-content/plugins/ubermenu/pro/diagnostics/diagnostics.php on line 255

Notice: Funkcja acf_get_value została wywołana nieprawidłowo. Advanced Custom Fields PRO - We've detected one or more calls to retrieve ACF field values before ACF has been initialized. This is not supported and can result in malformed or missing data. Learn how to fix this. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 5.11.1.) in /wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Funkcja acf_get_value została wywołana nieprawidłowo. Advanced Custom Fields PRO - We've detected one or more calls to retrieve ACF field values before ACF has been initialized. This is not supported and can result in malformed or missing data. Learn how to fix this. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 5.11.1.) in /wp-includes/functions.php on line 6121
​Oracle Red Bull Racing 20 lat z oprogramowaniem Siemens | GMSystem

​Oracle Red Bull Racing 20 lat z oprogramowaniem Siemens

W świecie wyścigów Formuły 1, gdzie milisekundy mogą decydować o sukcesie lub porażce, innowacje to klucz do osiągnięcia przewagi. Zespół Oracle Red Bull Racing doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jego inżynierowie od 20 lat współpracują z Siemens Digital Industries Software, wykorzystując zaawansowane narzędzia cyfrowe do projektowania, produkcji i optymalizacji bolidów. Ich podstawowym środowiskiem pracy są system NX i oprogramowanie Teamcenter.

Innowacje napędzane technologią

Oracle Red Bull Racing to jeden z najlepszych zespołów Formuły 1. W jego dorobku znajduje się m.in. sześciokrotne mistrzostwo świata konstruktorów, które potwierdza status austriackiej ekipy w świecie inżynierii związanej ze sportami motorowymi.

W obliczu wprowadzonych w 2021 r. limitów budżetowych, a następnie znaczących zmian technicznych w sezonie 2022 zespół stanął przed poważnymi wyzwaniami. Aby im sprostać, inżynierowie Oracle Red Bull Racing musieli postawić na zupełnie nowe rozwiązania. Kluczem do sukcesu okazało się efektywne wykorzystanie produktów Siemens: systemu NX i oprogramowania Teamcenter. Cel był prosty: zwiększyć możliwości bolidów, mieszcząc się w ramach ograniczeń nałożonych na zespoły przez organizatora wyścigów F1.

Christian Horner, szef Oracle Red Bull Racing, nie ukrywa, że współpraca z Siemensem ma strategiczne znaczenie dla jego zespołu.

– Dzięki Siemensowi mamy cyfrowy rdzeń, który pozwala nam sprawniej niż kiedykolwiek przekształcać pomysły w rzeczywistość. Ich narzędzia oferują naszym inżynierom swobodę tworzenia innowacji, elastyczność i możliwość sprawnego reagowania na nowe wyzwania. W Formule 1 może to stanowić różnicę między wygraną a przegraną – opowiada Horner.

W podobnym tonie wypowiada się Matt Cadieux, Chief Information Officer w zespole Oracle Red Bull Racing.

– W ramach limitu kosztów nadal będziemy dostosowywać pojazd w trakcie sezonu, ale musimy być bardziej uważni w kwestii liczby i charakteru wprowadzanych zmian – przyznaje Cadieux.

Jakościowe oprogramowanie i dobre wsparcie techniczne

Jak podkreśla inżynier Oracle Red Bull Racing, możliwość przeprowadzania szczegółowych analiz w oparciu o cyfrowego bliźniaka pojazdu, jaką oferuje system NX CAD, daje jego zespołowi szereg różnych korzyści.

– Nie mamy dużego działu IT, dlatego od początku zależało nam na jakościowym oprogramowaniu z dobrym wsparciem technicznym. Mając dostęp do ekspertów z Siemensa, wypracowaliśmy elastyczny i sprawny sposób pracy. Jednocześnie wyeliminowaliśmy wąskie gardła. W efekcie możemy cały czas obserwować przebieg procesu projektowego, produkować bezpośrednio z modeli CAD i jednocześnie łatwo wprowadzać zmiany, jeżeli chcemy zwiększyć wydajność w fabryce czy na torze wyścigowym – mówi Cadieux.

NX w połączeniu z Teamcenter, flagowym rozwiązaniem Siemens do zarządzania projektami, pozwala ekipie Oracle Red Bull Racing pracować bardziej efektywnie, ułatwiając wdrażania setek zmian inżynieryjnych, które zachodzą w każdym sezonie – zarówno na etapie projektowania, jak i wytwarzania elementów. Dzięki narzędziom dostępnym w NX zespół odnotował 300-procentową poprawę czasu projektowania części. Jest to widoczne m.in. przy konstruowaniu wsporników i elementów chłodzenia, gdzie zastosowanie znajduje dostępna w NX unikalna funkcja projektowana generatywnego. Teamcenter z kolei pozwala śledzić ok. 10 000 unikalnych komponentów, a także zarządzać różnymi konfiguracjami bolidu powstającymi na potrzeby wymagań poszczególnych torów. Za sprawą Teamcenter czas akceptacji zmian projektowych skraca się z tygodni do kilku godzin.

Inżynierowie Oracle Red Bull Racing wykorzystują ponadto oprogramowanie Capital do projektowania i rozwoju wiązek elektrycznych. Ogranicza ono potrzebę tworzenia fizycznych prototypów, minimalizując straty materiałowe, a przede wszystkim wydatnie skracając czas przygotowania pojazdów do startów.

Innym narzędziem Siemens mającym kluczowe znaczenie dla Oracle Red Bull Racing jest Simcenter STAR-CCM+. Oprogramowanie to oferuje niezrównane możliwości symulacji. Ma ono odegrać kluczową rolę przy projektowaniu i testach nowej generacji zrównoważonych jednostek napędowych o wysokiej prędkości mających obowiązywać od sezonu 2026.

Fibersim – rewolucja w produkcji komponentów z włókna węglowego

Dla zespołu równie istotna jak funkcjonalności NX i Teamcenter jest integracja oprogramowania Siemens z innymi środowiskami. Narzędziem, które zrewolucjonizowało proces produkcji kluczowych w F1 części karbonowych, jest Fibersim – oprogramowanie do projektowania i wytwarzania elementów z kompozytów. Jego wykorzystanie pozwala na znaczne oszczędności czasowe i materiałowe.

Chris Richardson, inżynier produkcji w Oracle Red Bull Racing, tak opisuje wpływ Fibersim na pracę zespołu: „Fibersim okazał się dużą zmianą w kontekście ciasnych ram czasowych naszych projektów. W przypadku jednego elementu, dużej formy podłogowej rozciągającej się od tylnego skrzydła do samego przodu pojazdu, skróciliśmy czas budowy o 25%, co odpowiada 55 godzinom pracy operatora. (…) Zaoszczędzony w ten sposób czas możemy «oddać» konstruktorom, dając im szansę na wprowadzenie większej ilości poprawek, które mogą przełożyć się na lepsze osiągi bolidów”.

– Korelacja między końcową częścią a finalnym projektem jest naprawdę imponująca – dodaje Richardson. – Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiej dokładności.

Dan Watkins, szef działu CAD Oracle Red Bull Racing, zwraca uwagę na doskonałą integrację NX z Fibersim.

– Otwarta architektura NX-a umożliwia nam zautomatyzowanie i optymalizację procesu przygotowania geometrii przed wysłaniem jej do Fibersim – wyjaśnia Watkins. – Usprawniliśmy cały proces, usuwając zmienność i zapewniając powtarzalne, ustandaryzowane wyniki w około dwie minuty w porównaniu z tym, co zajmowało ponad cztery godziny.

Platforma Mendix – nowa era aplikacji low-code

Innym nowoczesnym narzędziem w arsenale Oracle Red Bull Racing jest platforma Mendix umożliwiająca rozwój aplikacji low-code. Rozwiązanie to pozwala na ekspresowe tworzenie aplikacji wspierających zarządzanie budżetem i usprawnienie procesów operacyjnych.

– Mendix to kolejny krok w naszej cyfrowej podróży – przekonuje Watkins. – Dzięki wsparciu Siemensa analizujemy obecnie ekscytujące nowe możliwości elastycznego dostępu do informacji, wykorzystując Mendix jako platformę do tworzenia aplikacji low-code, które działają na wszystkich rodzajach urządzeń.

Dzięki Mendix Oracle Red Bull Racing udało się m.in. usprawnić monitorowanie kosztów w surowych realiach limitów budżetowych narzuconych na zespoły F1.

Cyfrowa przewaga w wyścigu o milisekundy

W rozpędzonej rzeczywistości F1, gdzie każda setna sekundy ma znaczenie, narzędzia cyfrowe, takie jak NX, Teamcenter, Fibersim czy Mendix, pozwalają zespołowi Oracle Red Bull Racing utrzymać się w stawce i walczyć o najwyższe laury. Dzięki wsparciu Siemensa zespół zyskał technologie przekładające się na wymierne wyniki na torze.

Zastosowanie zintegrowanego oprogramowania, wspierającego inżynierów w projektowaniu i produkcji pojazdów, pokazuje, że przyszłość F1 nie ogranicza się do walki na torze. To również wyścig o przełomowe innowacje technologiczne na nowo definiujące sporty motorowe. W przypadku Oracle Red Bull Racing i Siemens partnerstwo technologiczne to wspólna podróż po spektakularne rezultaty w najbardziej wymagającym środowisku wyścigowym na świecie.

Źródło: Siemens Digital Industries Software

Skontaktuj się z nami

Udostępnij: